May 6, 2012

Nama Aku Budin

Hoi , nama aku Budin. Aku merupakan orang kedua berkuasa dalam Efiyem. Yang pertama mestilah boss aku , tuan presiden. No one can beat him. Itu pendapat aku. Timbalan Presiden pun tak mampu lawan aku. Hebat sebenarnya kuasa aku. Oh ya , aku cumalah Setiausaha Kehormat sahaja namun peminat bolasepak diluar tak pernah hormat aku. Kononnya aku buat benda bodoh la , apalah. Mereka hanya mampu berkata kata sahaja. Talk to my hand bro.

Mereka tak sedar yang aku telah penat lelah menjemput pelbagai team untuk membuat friendly. Tahun lepas , tiga team BPL aku ajak. Tahun ni , pendahulu BPL (ketika post ini disiapkan) setuju untuk mengadakan friendly menentang Harimau Malaya. Malah aku jemput Sri Lanka untuk mengadakan friendly , dan itu merupakan perlawanan berstatus A tahu tak? Korang taktahu sebab korang tahu kritik je.

Dan aku perhati sejak Harimau Malaya menang AFF dan Sukan Sea , budaya ultras makin merebak. Hoi , diorang tahu tak ultras tu budaya luar? Kita patut terap elemen ketimuran. Budaya joget , jerit sepanjang game malah membakar flare dan asap asap tu semua , bukan budaya kita. Budaya kita ialah memakai baju polo kelab BPL ke stadium. Mereka taktahu ke woi? Ini Malaysia , bukan Crotia.

Kahkahkah , nasib aku baik dengan tuan presiden. Sekarang , ultras ni semua tak boleh bakar flare. Puas hati aku. Semak aku tengok asap pergi tengah padang ketika aku tonton di Astro Arena tu. Siapa berani , bakarlah. Tengok apa aku buat lepasni. Nak main main dengan aku ya? Diorang tak kenal Budin.

Diorang fikir aku senyap semua , aku tak berani lawan? Hahahaha , ni Budin la wei. Peminat nombor satu Manchester err.. United ke City ha? Yang baju merah tu , United kan? Ha! Peminat nombor satu Manchester United.

*Truut.. trutt...*

Hello presiden. Apa khabar? Lama tak jumpa. Sihat sihat. Ya ya ,  sedang minum petang ni presiden. Di hotel je hehehehe takde bajet lah nak belanja presiden. Almaklumlah , haritu kan kita dah.. ehem ehem. Hikhikhik you got it presiden. Okay , nanti apa apa saya call. Okay alright alright. Bye.

*End call*


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...