September 14, 2011

Nilai III vs Pasar Payang

Kredit : Shafrul Photography
Tranung Nelang ? kahkahkah! bukan nak bongkak tapi haritu terbaca dekat satu page yang konon III ribu abam abam kopok ikang nak turun . taping manang ? #ranap . ketika aku sampai stadium jam 8.25pm , aku cuba mencarik dimana Ultras Tranung dan fans fans Trnaung ? selalu away punya fans dah penuhkan tempat duduk mereka pada waktu macam tu . tapi kali ni tak .

Aku pernah duduk bersama abam ikang , dan time tu 2003 tak silap . masih kecik , ikut ayah dan kawannya yang anak jati tranung . seram . mana tak nya , tak biasa duduk away . nak sorak untuk negeri sendiri pun takut . time tu grandstand sebelah kanan penuh dgn abam ikang . tapi semalam tak , ada lopong lopong .

Jadi dua hari semalam , Ultras Tranung kata III ribu orang akan turun STAR Of Paroi . huuu nelang sungguh . lalu seorang abam UN9 menanya nelang tu apa . kawan abam ni kata yang nelang tu samseng . lalu terkekeh kekeh la abam tu setelah tahu nelang tu samseng . aku tahu maksudnya selepas pegi bercuti di Tranung . nelang itu samseng .

Namun , indah khabar dari rupa .Tranung tak nelang langsung di STAR Of Paroi . kalah 1-0 hasil jaringan Shahurain yang on form sejak kahwin haritu . aku masih mencari ke-nelang-an Ultras Tranung (UT) setelah game bermula . mana mereka ni ? nelang ke nelang-yan ? tiba tiba pada minit entah keberapa , rombongan UT hadir dengan banner Berjuanglah Demi Tranung .

Laa baru sampai ke ? bas rosak kot . takpun banner misplaced . takpe , atleast mereka hadir dan beri sokongan . walaupun angkanya hanya ber-sa dan bukan berpuluh , namun aku masih ada dengar suara mereka . kira kuat tu . apa rahsianya ? ikang ?

Apang apang pung , hadirkan diri anda pada Sabtu ini . kali ini abam abam perbadanan pulak , dan ini adalah game home terakhir di peringkat kumpulan sebelum kita bertandang ke Tranung dan Sime Darby . Bangkitlah wahai lautan kuning . Bangkitlah .
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...